ดร.ฑิฆัมพร วุฒิพรพงษ์
Ms.Tikamporn Wuttipornpong ,Ph.D
-
Orcid
- -
Scopus
-
ตำแหน่งทางวิชาการ:
อาจารย์
สังกัด:
ศึกษาศาสตรบัณฑิต
โทรศัพท์:
3719
email:
ห้องทำงาน:
LA 104/3
Homepage:
ปริญญาเอก
2550
Doctor of Education (Education), The University of Western, Australia
ปริญญาโท
2543
Master of Arts (TESOL), The University of Canberra
ปริญญาตรี
2538
ศิลปศาสตรบัณฑิต (ภาษาอังกฤษ), มหาวิทยาลัยขอนแก่น
ชื่อนักศึกษา
ชื่อเรื่อง IS/THESIS
1) นางสาวสิริฉัตร ปัญญาบารมี
การใช้การสังเคราะห์การออกเสียงและการวิเคราะห์การออกเสียงเพื่อพัฒนาความสามารถด้านการอ่านออกเสียงของนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 1
USING SYNTHETIC AND ANALYTIC PHONICS TO IMPROVE GRADE 1 STUDENTS’ ABILITY TO READ ALOUD
USING SYNTHETIC AND ANALYTIC PHONICS TO IMPROVE GRADE 1 STUDENTS’ ABILITY TO READ ALOUD
2) นางสาวอมรรัตน์ แว่นพิมาย
การการใช้เทคนิคการสอนโดยการเล่านิทานเพื่อพัฒนาความรู้ด้านศัพท์ ซึ่งครอบคลุมถึงการสะกดคำ และการจำคำศัพท์ได้ ของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 1
USING STORYTELLING TO IMPROVE GRADE 7 STUDENTS’ VOCABULARY KNOWLEDGE INCLUDING WORD SPELLING, MEANING, PRONUNCIATION AND RECOGNITION OF SPOKEN WORDS
USING STORYTELLING TO IMPROVE GRADE 7 STUDENTS’ VOCABULARY KNOWLEDGE INCLUDING WORD SPELLING, MEANING, PRONUNCIATION AND RECOGNITION OF SPOKEN WORDS
3) นางสาวเกศรินทร์ แก้วดี
การใช้เทคนิคการสอนโดยการเล่านิทานเพื่อช่วยให้นักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 6 ใช้ Present และ Past Simple Tense ให้ถูกต้องมากขึ้น
USING STORYTELLING TO HELP GRADE 6 THAI EFL STUDENTS TO USE PRESENT AND PAST SIMPLE TENSE MORE ACCURATELY
USING STORYTELLING TO HELP GRADE 6 THAI EFL STUDENTS TO USE PRESENT AND PAST SIMPLE TENSE MORE ACCURATELY
4) นางสาวกาญจนา มะโนมัย
[2559]
[2559]
ประสิทธิผลของการเล่านิทานและการฝึกเชิงไวยากรณ์ในการเพิ่มความสามารถการใช้ Past Simple Tense ของนักเรียนไทย กรณีศึกษานักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 4 โรงเรียนศรีสะเกษวิทยาลัย
THE EFFECTIVENESS OF STORY-TELLING AND GRAMMATICAL PRACTICE IN IMPROVING THAI STUDENTS' ABILITY TO USE PAST SIMPLE TENSE: A CASE STUDY OF GRADE 10 STUDENTS AT SISAKETWITTAYALAI SCHOOL
THE EFFECTIVENESS OF STORY-TELLING AND GRAMMATICAL PRACTICE IN IMPROVING THAI STUDENTS' ABILITY TO USE PAST SIMPLE TENSE: A CASE STUDY OF GRADE 10 STUDENTS AT SISAKETWITTAYALAI SCHOOL
ข้อมูล | เรื่อง |
---|---|
ปีงบ : 2555 แหล่งทุน : รายได้คณะ สัดส่วน : 100% | ผลสัมฤทธิ์และทัศนคติของนักศึกษาที่มีต่อการฝึกฟังภาษาอังกฤษพร้อมบทบรรยาย |
ข้อมูล | เรื่อง |
---|---|
ปีงบ : 2566 สถานที่ : โรงแรมเจริญธานี วันที่นำเสนอ : 2566-04-02 | Using Storytelling Practice to Improve Grade 7 Thai Students’ Vocabulary Knowledge Involving Word Meaning, Aural Word Recognition and Pronunciation [2566] |
ปีงบ : 2562 สถานที่ : การประชุมวิชาการและนำเสนอผลงานวิจัยระดับชาติ ราชธานีวิชาการ ครั้งที่ 4 “การวิจัยเพื่อการพัฒนาที่ยั่งยืน” (RTUNC 2019 The Fourth National Conference) วันที่นำเสนอ : May 31th, 2019 | The Effects of Practicing the Past Simple Tense through Storytelling and Grammar Practice Techniques [2562] |
ปีงบ : 2562 สถานที่ : มหาวิทยาลัยราชธานี วันที่นำเสนอ : 2562-05-31 | The effects of practicing the past simple tense through storytelling and grammar practice techniques [2562] |
ปีงบ : 2562 สถานที่ : มหาวิทยาลัยราชธานี วันที่นำเสนอ : 2562-05-31 | The effects of practicing the past simple tense through storytelling and grammar practice techniques [2562] |
ปีงบ : 2554 สถานที่ : The International Journal of Arts and Sciences Conference, Gottenheim, Germany วันที่นำเสนอ : 13-04-2554 | Prejudicial assessment?: The inherent flaws of reading comprehension test for EFL students [2554] |
เรื่อง |
---|
[ปีงบ : 2567] The effectiveness of storytelling practice on Thai grade 6 students' use of present and past simple tenses , Journal MCU Ubon Review (ISSN : 2697-4150 (ONLINE)) , 2024-02-01 |
[ปีงบ : 2566] Using Storytelling Practice to Improve Grade 7 Thai Students’ Vocabulary Knowledge Involving Word Meaning, Aural Word Recognition and Pronunciation , ชื่อวารสาร |
[ปีงบ : 2563] Using English audioscripts to facilitate practicing listening comprehension: Its effectiveness and students' opinions , คณะศิลปศาสตร์ |
[ปีงบ : 2562] The effects of practicing the past simple tense through storytelling and grammar practice techniques , Proceedings of RTUNC 2019 the Fourth National Conference, Thailand, Ubon Ratchathani, 2019. , 31 May 2019 |
[ปีงบ : 2557] Using storytelling to facilitate L2 vocabulary learning and retention: A case study of a secondary school in Thailand , วารสารศิลปศาสตร์ คณะศิลปศาสตร์ ม.อุบลราชธานี , 01-07-2557 |
[ปีงบ : 2556] Using Storytelling to Facilitate Vocabulary Learning: A Case Study of M.1 Students at Nayomwittayakarn School , วารสารศิลปศาสตร์ บับพิเศษ ปี 2555 , 31-03-2556 |